Main menu

 

Ako sa po zime naštartovať?

9th mar 2017

Po zime by mali byť ľudia oddýchnutí a plní energie. Veď v zime viac času trávia doma, na gaučoch a pri televízii. Je to však často presne naopak. Ráno sa vám nechce vstávať, počas dňa máte čo robiť, aby ste sa dokázali sústrediť a robiť všetko ako obvykle a večer ste zrelí tak akurát zaľahnúť do postele? Na vine je kompletne rozhodený denný rytmus. Únavu spôsobujú krátke dni, vstávanie za tmy, nedostatok vitamínov a časté prechody zo zimy do prekúrených miestností. Aby telo opäť začalo správne fungovať, je potrebné po zime organizmus kompletne naštartovať.

Úprava jedálneho lístka

Počas Vianoc ľudia hrešia, doprajú si veľa dobrôt, alkohol a zaťažujú svoj tráviaci systém, ktorý sa z toho len tak nespamätá. Zažívanie je preťažené, ľudia unavení.

V zime sa zvyčajne zle chudne, pretože telo sa prirodzene drží zásob energie. Ale po zime to pôjde raz dva.

Dôležité je upraviť jedálniček a postaviť ho na teplej varenej strave, množstve čerstvého ovocia, zeleniny, strukovín a pod. Najprv sa musia prečistiť črevá a vyčistiť maškrtné chuťové bunky.

Vláknina

Do jedálnička zaraďte dostatok vlákniny v podobe semienok (chia, slnečnicové semienka, ľanové semienka, konopné pod.), orechov, celozrnných výrobkov, ovocia a zeleniny.

Vhodné sú aj klíčky pre veľký zdroj vitamínov, enzýmov a ďalších dôležitých látok.

Kvasené potraviny

Pre telo majú silné detoxikačné účinky kvasené potraviny, ktoré obsahujú oveľa viac prospešných baktérií než probiotické doplnky. Kvasené potraviny (kyslá kapusta, najlepšie domáca, rozhodne bez konzervantov a pasterizácie, ďalej kyslé mliečne výrobky dokážu odstrániť z organizmu ťažké kovy a toxíny, podporujú tvorbu prospešných črevných baktérií, podporujú aj vstrebávanie minerálov v tráviacom trakte a produkciu vitamínov skupiny B a vitamínu K. Dobrý vplyv má konzumácia kvasených potravín aj na metabolizmus tukov.

Žiadne sladkosti

Tiež pri strese siahnete po čokoláde, buchte či torte? Organizmus však po zvýšení hladiny jednoduchých cukrov reaguje ešte väčším znížením krvného cukru. A to sa ešte len budete cítiť zle. Kalórie zo sladkostí vám pridávajú na váhe a zakladajú ďalšie zdravotné problémy. Ak máte chuť na sladké, siahnite po ovocí.

Pohyb na čerstvom vzduchu

Zaraďte do svojho každodenného života fyzickú aktivitu. Najlepšie vonku na čerstvom vzduchu. Fyzická aktivita znižuje úroveň stresu a podporuje psychickú odolnosť a výkonnosť. Pohyb na čerstvom vzduchu je veľmi prospešný. Ako fyzickú aktivitu môžete zaradiť aj meditačné cvičenie vo vnútri, ako je jóga alebo taiči. Príjemne si pretiahnete jednotlivé svaly a získate tak lepšiu ohybnosť. Možno sa zbavíte aj bolesti chrbta. Skrátka si zvoľte akúkoľvek pohybovú aktivitu, ktorá vás bude baviť.

Blahodarný spánok

Doprajte si dostatok spánku, nech ste svieži a oddýchnutí. Pre dospelého je optimálnych 8 hodín nočného spánku. Pred spaním žiadnu kávu ani cvičenie.

Jednoducho zdravo žiť

Skúste sa do toho pustiť. Choďte skôr spať, buďte veľa na vzduchu. Svojmu telu doprajte kvalitné a dobré jedlo. Len čo sa odhodláte, budete sa cítiť lepšie. Budete mať silu a energiu do ďalších aktivít. Radosť zo zhodených kíl a dobrého jedla vás bude motivovať.

Pretože všetko, čo človek robí, pochádza z jeho mysle a väčšina problémov telesného charakteru má svoj základ v psychike, zamerajte sa na svoju myseľ. Každý deň relaxujte. Zlé nálady, stresy a depresie, v ktorých sa nachádzate a neviete si s nimi rady, riešte s odborníkmi pomocou rôznych terapií a metód.

Obklopujte sa pozitívnymi ľuďmi a udržujte zdravé vzťahy v rodine a svojom okolí. Keď budete v pohode, budete uvoľňovať hormón oxytocín, ktorý znižuje napätie v tele a pomáha znižovať hladinu stresového hormónu kortizolu.

S prianím krásneho dňa
www.mimulo.sk

Mohlo by Vás tiež zaujímať

Pridaj komentár

CzechSlovakia