Main menu

 

Čoko mňamka s banánom

17th mar 2015

Ingredience:

(na 1 porciu)

  • 100ml mandľového mlieka
  • 50g banánov (aj viac)
  • 10g 70 – 80 % čokolády rozpustenej vo vodnom kúpeli (Karobový prášok)
  • 10g chia semienok
  • vanilka, škorica

Do mixéra nalejte mandľové mlieko s banánom a čokoládou (karobom). Po rozmixovaní tejto zmesi pridajte chia semienka, vanilku a škoricu. Všetko zamiešajte a nechajte na chvíľu odpočívať. Chia semienka majú tú vlastnosť, že vám túto zmes zahustia.

Chia semienka sú chuťovo nevýrazné a preto ich môžete použiť v sladkých i slaných jedlách. Chia semienka obsahujú 3x viac železa ako špenát, 2x viac draslíka než banány, 5x viac vápnika než mlieko, až 9x viac rastlinných Omega 3 než sója a 2x viac proteínov než ostatné semienka a zrná. Tretinu hmotnosti semienok chia tvorí vláknina. Obsah rozpustnej vlákniny z jej celkového množstva je asi 25%. Dospelá osoba by mala denne prijať cca 25 – 35g vlákniny. Pravidelná konzumácia chia semienok znamená dostatočný prísun vlákniny. Preto vrelo odporúčame tým, ktorí majú problémy so zápchou. Je to jednoducho výdatná výživová bomba.

Pozor, nie je však vhodné pre tých, ktorí majú žlčníkové záchvaty.

Mohlo by Vás tiež zaujímať

Pridaj komentár

CzechSlovakia