Main menu

 

Prvé krôčiky k zdravej výžive nielen pre mamičky

1st dec 2015

Ako všetkým svojim klientom, čitateľom či fanúšikom odporúčam, pretože cesta k dobrému stravovaniu môže byť niekedy dlhá a strastiplná, začnite úplne od začiatku a detskými krôčikmi po svojej vlastnej ceste.

Aby sme boli štíhle a krásne a hlavne natrvalo, mali by sme sa vykašľať na všetky jednorazové záležitosti a diéty. Áno, niektoré diéty vám môžu dať napríklad prvý impulz k tomu, že si uvedomíte čo vaše telo potrebuje a začnete si možno uvedomovať zloženie potravín. Väčšina diét ale nie je dlhodobé riešenie a môžu vám i napríklad spôsobiť zdravotné problémy alebo úplne rozhodiť metabolizmus, ktorý potom dáte horko ťažko dohromady. To sa potom môže stať to, že celý rok sa trápite rôznym množstvom špeciálnych diét a po roku, i keď sa hodíte „do normálu“, tak vaše telo začne reagovať úplne neprimerane alebo napríklad nereaguje na žiadne podnety vôbec.

pro tebe

Ako sa ale dostať k štíhlej postave bez diéty?

Nie je to jednoduché, ale keď pochopíte základné princípy, tak je to vlastne jednoduchšie než sa na prvý pohľad zdá 🙂

Bod číslo 1.

Prvý a základný krok k štíhlej postave je – dať si malé, ale reálne ciele, z ktorých sa budete čoskoro radovať. Takže keď si do hlavy hodíte, že chcete za mesiac zhodiť 10 kg, tak to naozaj málokto zvládne a ešte by ste potom boli na seba naštvané, že ste to nedokázali.

Skúste si napríklad povedať, že za mesiac som v pohode schopná dať dole 3-4 kg.

Tých cieľov si dajte viac a všetky si ich spíšte na papier. A nemusí sa to konkrétne týkať chudnutia 🙂 Môže to byť aj o tom, že sa nebudete hádať s partnerom alebo v práci aspoň jeden deň v týždni 🙂

Bod číslo 2.

Prestaňte sa celý ten mesiac vážiť. Na začiatku sa zvážte a ďalšie meranie až po mesiaci. Váha na začiatku nie je vôbec dôležitá, pretože keď meníme celoživotný štýl, začíname napríklad cvičiť, tak váha vďaka svalovej hmote môže ísť i o pár kg hore. Centimetre by ale mali ubúdať.

Bod číslo 3.

Začnite sa akokoľvek hýbať minimálne 3x do týždňa po dobu aspoň 60 minút. Nájdite si akýkoľvek pohyb, ktorý vás bude hlavne baviť, aby ste pri ňom mohli vydržať nejaký ten piatok. Je úplne jedno, či to bude aerobic, spinning, jóga, tanec alebo svižné prechádzky alebo cvičenie v prírode s kočíkom . A ak na to nemáte čas, pretože máte veľa starostí s vaším dieťaťom, tak to bude problém. Pokiaľ nie ste schopná si na seba nájsť 3 hodiny v týždni čas, tak to naozaj nebude jednoduché a dajte si v bode číslo jedna prianie a prvý krôčik – „Nájsť si na seba čas!“

Bod číslo 4.

Stiahnite si kalorické tabuľky do telefónu alebo na ne pozrite na internete a začnite si sem zadávať všetky potraviny, ktoré zjete. Večer sa potom pozrite, čo všetko do vás zahučalo a hlavne ono dôležité zloženie potravín.

Ak sa chcete dočkať zdravého a fungujúceho jedálnička, musíte sa začať orientovať čo sú sacharidy, bielkoviny a tuky a v ktorých potravinách sa vlastne vyskytujú a v akom množstve. To, že jeden rožok obsahuje samé sacharidy a tvaroh je samá bielkovina sú základné znalosti, ktoré sú veľmi jednoduché a zároveň vám veľmi pomôžu.

Bod číslo 5.

Pre štíhlu postavu by ste denne mali prijať niečo okolo 80 g čistých bielkovín. V ktorých potravinách ich nájdete sa dozviete práve v kalorických tabuľkách. A nie je úplne dôležité, či to budú bielkoviny rastlinné alebo živočíšne.

So sacharidmi a tukmi to má každá dáma inak. Záleží samozrejme na pohybe a vašej dennej aktivite. Všeobecne by sme sa ale mohli držať pri takom bežnom dni okolo 150 g sacharidov.

Tuky si tak úplne strážiť nemusíte, ale pozor na vyprážané jedlá a tučné mäsá.

Bod číslo 6.

Zhrnutie a príklad odo mňa 🙂

Takže…ja osobne som napríklad závislá na sladkom a aj keď cvičím, mám samozrejme i svoje nedostatky.

Dám si tieto zámery pre svoj prvý mesiac:

  • Každý deň po 14:00 už nebudem jesť nič sladké.
  • Večeru skúsim dodržať len bielkovinovú a so zeleninou.
  • 2x v týždni si ráno zacvičím Pozdrav slnku z jógy po dobu 5 minút.
  • Každý deň poprajem aspoň jednému človeku „Krásny deň.“ (napríklad predavačke alebo susedke)
  • Každý deň sa pochválim za jednu vec, ktorá sa mi podarila. (napríklad to, že som popriala „Krásny deň“)

A až si to pekne za celý mesiac odškrtám, tak sa z toho budem veľmi radovať a dám si nové a malé ciele 🙂 Pokiaľ nejaký cieľ nezvládnem, tak sa na seba ale nehnevám, len si dám ako ďalší cieľ „Napravenie chýb“ 🙂

Prajem vám krásny deň s úsmevom a veľa šťastia pri vašich detských krôčikoch 🙂

Daniela Hájková

Mohlo by Vás tiež zaujímať

Pridaj komentár

CzechSlovakia